Rodzaje kamperów
-
Ma
Post
Re: Rodzaje kamperów
Kampery ogólnie rzecz biorąc można podzielić głównie na zintegrowane, pół-zintegrowane i typu alkowa.
1. Kampery zintegrowane - Ten rodzaj kampera jest uznawany za najbardziej komfortowy, ponieważ zabudowa jest połączona z szoferką (kabiną kierowcy), co oznacza maksymalne wykorzystanie przestrzeni i wygodę podczas podróży.
2. Kampery pół-zintegrowane - Samochody kempingowe tego typu są mniej komfortowe, a przestrzeń jest bardziej ograniczona niż w przypadku kamperów całkiem zintegrowanych, jednak niepodważalną zaletą jest to, że zużywają mniej paliwa i można nimi jechać szbciej.
3. Kampery alkowa - Ze względu na dodatkową sypialnię znajdującą się nad kabiną kierowcy, otrzymujemy więcej miejsca do spania oraz przechowywania wyposażenia. Jest to wyjątkowo popularny rodzaj właśnie ze względu na wygodę i dodatkową przestrzeń. Wadą jest zwiększone zużycie paliwa.
1. Kampery zintegrowane - Ten rodzaj kampera jest uznawany za najbardziej komfortowy, ponieważ zabudowa jest połączona z szoferką (kabiną kierowcy), co oznacza maksymalne wykorzystanie przestrzeni i wygodę podczas podróży.
2. Kampery pół-zintegrowane - Samochody kempingowe tego typu są mniej komfortowe, a przestrzeń jest bardziej ograniczona niż w przypadku kamperów całkiem zintegrowanych, jednak niepodważalną zaletą jest to, że zużywają mniej paliwa i można nimi jechać szbciej.
3. Kampery alkowa - Ze względu na dodatkową sypialnię znajdującą się nad kabiną kierowcy, otrzymujemy więcej miejsca do spania oraz przechowywania wyposażenia. Jest to wyjątkowo popularny rodzaj właśnie ze względu na wygodę i dodatkową przestrzeń. Wadą jest zwiększone zużycie paliwa.
-
Fr
Post
Re: Rodzaje kamperów
Są trzy rodzaje kamperów: auta dostawcze z zabudową typu kampervan (np. VW California), podwozie półintegralne oraz w pełni integralne.
Pierwszy typ jest najmniej ryzykowny i najłatwiejszy w obsłudze oraz remontach, ponieważ stanowi nadwozie standardowego pojazdu dostawczego z wnętrzem zagospodarowanym jak kamper. Tyle tylko, że te mniejsze to nie są prawdziwe kampery, bo nie da się w nich mieszkać.
Można przenocować, umyć twarz i zęby, ewentualnie zrobić posiłek, ale często nie mają toalety czy prysznica, a nawet łóżka nie są zbyt duże. To samochody będące alternatywą dla namiotu, którymi możesz podróżować, ale nie w nich mieszkać przez kilka dni. Ich największą zaletą w eksploatacji są rozmiary, które pozwalają dowolnie korzystać z dróg. Jeśli oczekujecie więcej, musicie znaleźć auto o większych gabarytach.
"Półintegralny" – to kamper z prawdziwego zdarzenia, zbudowany na podwoziu pojazdu użytkowego. Jest w pełni funkcjonalny, obszerny, ale też duży i nie jeździ się nim zbyt wygodnie. Zwłaszcza, gdy chcecie nim również zwiedzać. Wadą używanego kampera tego typu jest także zabudowa, przygotowywana przez firmę zewnętrzną. W Polsce mało znane są takie firmy i trudno o porządny serwis.
W pełni integralne nadwozie to z kolei kamper, który nawet nie przypomina auta produkcyjnego – ma inną kabinę, zintegrowaną z częścią mieszkalną. Zalety to nieco bardziej estetyczny wygląd i duża przestrzeń, ale wady są takie jak w przypadku półintegry. Z tą różnicą, że nawet naprawa po kolizji przodem wymaga więcej zachodu.
Jeśli kupujecie używanego, zwłaszcza taniego kampera, wybierzcie znany model typu półintegra – zwykle Fiat Ducato (jego odpowiedniki Citroëna i Peugeota) lub Ford Transit. To proste i trwałe pojazdy, co prawda niezbyt mocne, ale nie sprawią problemu w obsłudze lub naprawach. Oczywiście mowa wyłącznie o pojeździe. Niestety miewają problemy z korozją, a ich silniki są słabe i z trudnością radzą sobie na wzniesieniach.
Ładny, zadbany i wystarczająco nowoczesny do współczesnych warunków drogowych kamper kosztuje ok. 50–60 tys. zł. Mimo to, mówimy wciąż o wieku ok. 20 lat. Można takie auto uznać za w miarę bezpieczne do jazdy po autostradzie czy górskiej drodze, zwłaszcza gdy silnik ma moc minimum ok. 100 KM.
Pierwszy typ jest najmniej ryzykowny i najłatwiejszy w obsłudze oraz remontach, ponieważ stanowi nadwozie standardowego pojazdu dostawczego z wnętrzem zagospodarowanym jak kamper. Tyle tylko, że te mniejsze to nie są prawdziwe kampery, bo nie da się w nich mieszkać.
Można przenocować, umyć twarz i zęby, ewentualnie zrobić posiłek, ale często nie mają toalety czy prysznica, a nawet łóżka nie są zbyt duże. To samochody będące alternatywą dla namiotu, którymi możesz podróżować, ale nie w nich mieszkać przez kilka dni. Ich największą zaletą w eksploatacji są rozmiary, które pozwalają dowolnie korzystać z dróg. Jeśli oczekujecie więcej, musicie znaleźć auto o większych gabarytach.
"Półintegralny" – to kamper z prawdziwego zdarzenia, zbudowany na podwoziu pojazdu użytkowego. Jest w pełni funkcjonalny, obszerny, ale też duży i nie jeździ się nim zbyt wygodnie. Zwłaszcza, gdy chcecie nim również zwiedzać. Wadą używanego kampera tego typu jest także zabudowa, przygotowywana przez firmę zewnętrzną. W Polsce mało znane są takie firmy i trudno o porządny serwis.
W pełni integralne nadwozie to z kolei kamper, który nawet nie przypomina auta produkcyjnego – ma inną kabinę, zintegrowaną z częścią mieszkalną. Zalety to nieco bardziej estetyczny wygląd i duża przestrzeń, ale wady są takie jak w przypadku półintegry. Z tą różnicą, że nawet naprawa po kolizji przodem wymaga więcej zachodu.
Jeśli kupujecie używanego, zwłaszcza taniego kampera, wybierzcie znany model typu półintegra – zwykle Fiat Ducato (jego odpowiedniki Citroëna i Peugeota) lub Ford Transit. To proste i trwałe pojazdy, co prawda niezbyt mocne, ale nie sprawią problemu w obsłudze lub naprawach. Oczywiście mowa wyłącznie o pojeździe. Niestety miewają problemy z korozją, a ich silniki są słabe i z trudnością radzą sobie na wzniesieniach.
Ładny, zadbany i wystarczająco nowoczesny do współczesnych warunków drogowych kamper kosztuje ok. 50–60 tys. zł. Mimo to, mówimy wciąż o wieku ok. 20 lat. Można takie auto uznać za w miarę bezpieczne do jazdy po autostradzie czy górskiej drodze, zwłaszcza gdy silnik ma moc minimum ok. 100 KM.
-
An
Post
Re: Rodzaje kamperów
Pozostający w dobrym stanie technicznym pojazd tego typu posiadający podstawowe wyposażenie można mieć już za 80 tys. zł. Oczywiście są też tańsze egzemplarze, ale w niektórych przypadkach ich stan może pozostawiać wiele do życzenia. Nowy to rząd od 250 tyś wzwyż. Więc pozwólmy sobie na zakup takiego na jak nas stać 

-
pr
Post
Ostatnio przesunięty w górę 10 kwietnia 2020, 14:09 - pt przez: Anonymous.
Re: Rodzaje kamperów
Podejmując decyzję o wyborze kampera pamietajmy przede wszystkim żeby dopasować go do naszych potrzeb.
Na wyposażeniu podstawowym z reguły znajduje się lodówka, zlew, łazienka z przysznicem, toaleta, kuchenka gazowa oraz strefa mieszkalno-sypialna.
Na wyposażeniu podstawowym z reguły znajduje się lodówka, zlew, łazienka z przysznicem, toaleta, kuchenka gazowa oraz strefa mieszkalno-sypialna.
Ostatnio przesunięty w górę 10 kwietnia 2020, 14:09 - pt przez: Anonymous.