Ochrona przeciwpożarowa

anka
Posty: 91
Rejestracja: 11 lutego 2020, 11:09 - wt

Ochrona przeciwpożarowa

24 lutego 2020, 12:49 - pn

Ochrona przeciwpożarowa
Bo
Bolek

Re: Ochrona przeciwpożarowa

28 lutego 2020, 10:16 - pt

W przyczepach i samochodach kempingowych powinniśmy mieć co najmniej 2- a najlepiej 4- kilogramową gaśnicę. Trzeba pamiętać też o tym, aby była ona sprawna i działająca. Trzeba ją więc poddawać okresowym kontrolom, co najmniej raz w roku, polegającym na nie tylko oględzinach zewnętrznych gaśnicy, ale w szczególności na sprawdzeniu ciśnienia w zbiorniku gazu, dzięki któremu proszek jest wyrzucany z wnętrza gaśnicy.
Informacje dotyczące konserwacji powinny być umieszczone na etykiecie, która nie powinna zakrywać żadnych napisów producenta i powinna być rozpoznawalna:
• rodzaj konserwacji (przegląd, konserwacja, remont),
• nazwa i adres jednostki konserwującej,
• znak bezspornie identyfikujący osobę wykonującą usługę,
• data (rok, miesiąc) konserwacji.

Przeglądy techniczne i czynności konserwacyjne powinny być przeprowadzane w okresach i w sposób zgodny z instrukcją ustaloną przez producenta – pierwszy przegląd przed upływem 12 miesięcy, a każdy następny co 6 miesięcy, natomiast co najmniej raz na 5 lat należy wymienić proszek gaśniczy w takiej gaśnicy na nowy. Jest to istotne, gdyż proszek ulega zbryleniu, a co za tym idzie, nie ma możliwości wyrzucenia proszku gaśniczego z gaśnicy. Należy również nadmienić w tym miejscu, iż producenci gaśnic gwarantują sprawność działania gaśnicy, pod warunkiem, że gaśnica jest konserwowana przez AUTORYZOWANEGO przez producenta serwisanta lub punkt serwisowy.

W takim wypadku wzywamy oczywiście odpowiednie służby.
An
Andik

Re: Ochrona przeciwpożarowa

10 kwietnia 2020, 14:15 - pt

Symptomy informujące nas o zagrożeniu pożarowym to między innymi swąd z instalacji i dym wydobywający się z miejsca pożaru.– Jeśli pojazd jest w ruchu, jak najszybciej należy zjechać z jezdni, zatrzymać się, wyjąć kluczyk ze stacyjki i zaciągnąć hamulec ręczny, a następnie opuścić pojazd. Należy pamiętać, by ewakuacja nie stworzyła zagrożenia dla innych uczestników ruchu.
Jeżeli zarzewie pożaru jest w komorze silnika, po lekkim uchyleniu pokrywy, wprowadzamy proszek z gaśnicy w strefę płomienia i od razu tę pokrywę zamykamy. Po stłumieniu ognia, ponownie podnosimy pokrywę silnika, by proszek wylądował w całej jego komorze. Gdy pożar powstał poza komorą, strumień proszku z gaśnicy kierujemy w miejsce największej jego intensywności, nieco powyżej płomienia. Proszek gaśniczy najefektywniej zadziała, gdy będzie opadał na ogień. Standardowa, jednokilogramowa gaśnica, zostaje opróżnioną w niecałe 10 sekund. Starajmy się uwalniać środek gaśniczy poprzez wielokrotne, krótkie, naciskanie dźwigni. Czynności powtarzamy do ugaszenia pożaru lub wyczerpania środka gaśniczego. Po zakończeniu akcji zawsze odłączamy akumulator.
Gaśnicę należy przewozić w kabinie samochodu. – Zamocowana w zasięgu ręki kierowcy, względnie pasażera, może być użyta najszybciej, jak to tylko możliwe. Przewożona w bagażniku, w razie konieczności, do niczego się nie przyda. W każdej sytuacji pożaru pojazdu, należy zawiadomić straż pożarną. Jej zadaniem jest między innymi stwierdzenie, czy nie ma wtórnego źródła ognia, od którego pojazd ulegnie ponownemu zapaleniu. Samochód można też zabezpieczyć w automatyczny system gaszący, działający już w momencie pojawienia się pierwszych płomieni. Ale to drogie rozwiązanie, w dodatku ingerujące w budowę auta, więc łatwo na przykład o utratę gwarancji na pojazd.


Ostatnio przesunięty w górę 10 kwietnia 2020, 14:15 - pt przez: Anonymous.

Wróć do „Przyczepy kempingowe”